Blogger Backgrounds
style="background: url(http://thecutestblogontheblock.com/wp-content/uploads/2011/10/preciouspetalscopy.jpg) center top fixed no-repeat !important;">

ika yusoff

slide

Monday 17 March 2014

Hidup kadang2 memerlukan pengorbanan

Tiada duka yang abadi.ye memang betol,tapi untuk mencapai kebahagiaan itu,kita harus berkorban.sakit dan terluka macam mana sekalipun,ini lah asam garam kehidupan..kaki mesti meneruskan langkah walau kerap kali terjatuh,tersungkur.kerana setiap kali kita jatuh.dari situlah kita dapat kekuatan untuk bangkit semula.kekuatan itu datang dari semangat yang tinggi..biarlah diri ini terluka,biarlah diri ini yang harus berkorban.siapa yang kuat nak pergi ke tempat seperti itu,seolah2 hanya menunggu maut,ye mungkin itu paling mulia.tapi kuatkah aku..sejujurnya aku lemah.hari2 masuk forum.orang bercerita pengalaman.semakin hari semakin tertekan.tapi aku cuba kuatkan diri untuk terus dengan keputusan ini,keputusan yang mungkin terbaik untuk semua orang..tiada siapa dapat kuatkan diri kita melainkan diri sendiri..aku dah tahu semua..bila dan siapa terpilih,tapi hati tak kuat untuk bertentang mata dan beritahu bila akan pergi ke sana sebenarnya.biarlah aku pergi dan kalau panjang umur aku akn kembali seperti dulu...takut kalau beritahu awal2 aku akan ubah fikiran.sedangkan aku sendiri tengah menanam semangat yang tinggi dalam diri ini..
Maaf,itu saja yang saya boleh ungkapkan kepada awak.walaupun saya tahu awak akn marah.tapi ini adalah yang terbaik...sekarang masa yang ada,sisa2 waktu yang tinggal aku ingin manfaatkan dengan mereka yang ada di sekeliling ku..ingin mencipta seribu 1 kenangan..takut andai pergi tak kembali..walaupun masa yang tinggal memang tak lama.be positive..dont be too fragile..

0 comments: