Blogger Backgrounds
style="background: url(http://thecutestblogontheblock.com/wp-content/uploads/2011/10/preciouspetalscopy.jpg) center top fixed no-repeat !important;">

slide

Tuesday, 27 December 2011

7 minggu sudah berlalu..=='

wahhh dalam sedar x sdar sdah 7 mgu kuliah tk semester ni berlalu...mgu dpn akn cti midsem..kejap gle rse..sguh dlm meniti ari yg sgt mncabr ni bt aku terlpe wktu yg sdang bergerak ngn pntas skli...hnye de 7 mgu je lg aku akn hbeskn mse di uniSZA ni...dlm sisa2 wktu yg tgl ni aku ingin hbeskn mse ngn kwn2 yg nth ble akn berjmpe lagi..mgu lps kami sdah pergi ke sekayu..mmg sgt2 seronok..sehari lps tu  kami pergi ke knsert hjrah plak..tu la knsert pling best pernah aku pergi...kdg2 terfkr jgk cmne aku nk hdpi hri2 mendtg tnpe kwn2 yg seperjuangn slme 3 thun di sni..bkn xnk de perpsahan tp xsgup tuk hdp jauh ngn kwn2..xpasti adakah akn berjmpe kwn2 yg sperti itu lg atau sebaliknye..tp aku kne trm stiap pertemuan akn de perpisahan...mgu dpn jgk 2011 akn melabuhkn tirainye.,.2011 bermcm2 yg berlaku.terlalu byk suka dan duka yg xmmpu ku coretkan disini..cme aku bersyukr aku msih d pnjgkan umr utk hdp smpai skrg..2012 akn muncul..apakah akn de sinar bhgia tuk aku?aku sdh berhnti berharap..aku hnye ingin bergmbre ngn kwn2 je bt mse ni..xmo fkr pape da yg akn sesokkn fkrn aku..

Friday, 23 December 2011

kAMI berpicnic di sekayu.

22/12/2011,mencatat sejarah utk aku,ain,mona,syera,suzi,jannah,anne,nisa',pika n mashi...knp aku ckp ianya ctat sjarah sbb kami berjaya jgk pergi ke Sekayu,itu pertama kli aku prgi dgn kwn2 aku,sguh x tergmbr kegembiraan di hati ini.pergi bersama kwn2 sklas yg sekepala,yg gle2..slme ni aku hnye pergi ke tmpt2 cmtu ngn fmly aku je.kli ni pergi ngn kwn2 nyte perasaannya sgt berbeza...kami smpai seawl pkol0.30 pg,xrmai org sgt sbb ari khmis org msih berkerja..itula yg kami cri,tenang,hnye kami je.so kami ley kuasai tmpt tu,huhuhu...kerisauan ttp hinggap d ati kecil ku bila mengenang kn ari yg sntiasa ujan,kwn2 yg len ckp musim ni de kpala air,tp kami tekad nk prg,alhamdulillah smuanye slmt..tbe je di tmpt rht di sekayu tu,ltk2 brang trus kitorg turun tmpt air terjun.sguh sjuk aku rsekan air tu...smpai mampu bt aku menggigil..bkn aku je kwn2 yg len pn sme..mmg lame gle kitorg men air,rse xnk nek je.paling seronok dpt tgkp ikan..mmg best sgt part tu,byk jgk ikan kami tgkap tp mati sbb ikan2 tu xley ngn air biasa kne ngn air trjun tu gk..maafkn kami ikan2 smua bkn niat kami nk aniayai kamooo...;(...lps tgkap ikan tu,kami msih stia bermain ngn air terjun yg sgt dingin..wlpn kdg2 ujan kami ttap masih di situ.mkn pn kt stu gk,..da puas men2 simbah air,kami men game lak,first baling botol,spe xdpt smbut kne simbah ngn air,byk kli gk la aku kne smpai merah2 mata,then crte berangkai,mmg syok sgt men,kenangan xkn ku lupa,aku lpaskn smua stress aku tyme tu gk..last sem aku dn kwn2,psti akn terkesan d ati sgt2 saat td,xkn ku lupa,sguh aku rse bhgia...gmbr2 aku da upload d fb,so xyah la kot nk upload lg..huhu..tu je aku nk crte,sbb da pnt sgt akibat men air xigt dunia...:-)








Thursday, 15 December 2011

ombak rindu.

aku sdang mengumpul kekuatan dlm ati aku tk lupakn smua yg berlaku..aku thu bleh..aku ykin..wlpn aku harus lalui sndrian aku trm.brt cmne pn..aku kne tabah..ALLAH sdang uji aku..aku xingin rebah dan putus asa..bia la yg berlalu itu d jdikan pengajaran..aku ingin hbeskn sem aku ni ngn bhgia d smping kwn2 aku...thun dpn byk prgram yg menanti aku..insyallah lps je aku kua dr smua ni org yg xpnting dlm hdp aku akn terhpus dr memori aku..wlpn trdpat rse pilu dan sdih tk berpisah ngn kwn2 seperjuangan tpi itu lah hakikat hdp..stiap pertemuan psti akn de perpsahan...aku ingin tnamkn kebencian dlm diri ni pd org2 yg prnh hina aku...dan sejuta trm ksh aku ucapkn pd mulut2 longkang yg sllu mengambil 'berat' dan amik thu psl hal aku...sguh 'baik hatu' mlt2 longkang tu ye...xpe,bercrta la slgi mlut korg smua xpnt..aku mls nk amk port..ati aku da trttop..mls nk fkr pape lg..wlpn kdg2 hati ni rse skit..aku cbe kuat kn..sdya upaya yg aku dapat bt dan lakukan.aku xkn mti hdp tnpe nye...xprlu igt org y xprnh hrgai kte...bia la ombak rndu ini pergi jauh2 dr hati aku.

Wednesday, 14 December 2011

hatiku tidak sekuat itu.

orang kata klo kte mengalah xbermakna kte slh,xbermakna kte slh..tp knp ble kte da mengalah,kte msih lg d pndang sbgtu?pe lg yg hrus d bt...terkdg2 terlintas d fkran ini,spe aku sbnrnye?hnye krn dia,smua jd cmni,slh aku,klo aku xd ati dan prsaan smua xkn jd kacau bilau cmni..aku bkn putus asa tp aku kecewa.aku terluka,mereka hnye pndai berkata2 tp mereka tidak merasai sprti mne aku rse.mrka tidak lalui pe yg aku alami cz they are not in my shoes..so brckap bgtu bgni itu lbh snang,skit dan pedih teramat aku rsekan..ini lah dugaan d sem6 sem terakhir aku,tidak thu pd siapa melainkan DIA tmptku mengadu,hanya ALLAH yg mengethui dan memahami perasaaanku..cpt2 la mse berlalu,permudahkan smua urusan ku disini..jalan yg aku lalui sguh berliku dan msih pnjg,aku thu rmai yg ingn melht aku jth tersgkur,rebah,seolah2 ble aku jth itulah kemenangan mereka..menjdi seorg yg bernama ika yusoff tak seindah yg d crtakn,xsbhgia yg di war2kn..sesungguhnye di sblik yg tersurat itu de mksud tersirat dan tiada spe yg akn memahami..tdak kusgka dan tak kuduga,ini smua akn berlaku,slgi aku boleh pendam aku akn pendam,dan aku akn bertahan,mse akn merubah smuanye wlpn dlm mse itu aku akn melalui pelbagai ksakitan dan kelukaan tp itu lah lumrah hdp..mnusia xkn dpt lari dr mslh,.sguh aku mohon kekuatan itu d saat2 genting ini..stu yg aku pinta..fhmi lah ati aku sbb aku adalah aku,knp perlu fhm ati org len yg xprnh de kena mengena dlm hdp ku sblom ni..

Friday, 9 December 2011

berhenti berharap.

ari demi ari aku jd mkin tertekan..tertekan ngn pe berlaku..sguh aku x ign rse cmni..aku ingn kua dr kemelut mslh ni..tp aku xthu cmne cre nye..aku nk lpaskn dia prg tp knp rse skit sgt dlm ati ni..terlalu skit shga xdpt cmne aku nk gmbr kan..aku xnk cmni smpai akhr wktu ak d sni..aku de tanggungjwb yg perlu aku slesaikn..sguh aku ign bg tmpuan spnuhnye kpd pljaran aku tp knp ati ini msih berdegil..aku de fmly dan kwn2 yg stia bg dorongn dan sokongn pd aku..tp knp dia jgk yg terlintas dlm fkran aku..aku ingn buang smua tntgnye..sbb mengingati drinye merupakn kesakitan pd driku..Ya ALLAH,tlg aku,kua kn aku dr smua ni..kuatkn ati aku tk hdpi smua2 ni..jln yg aku perlu lalui msih terlalu pnjg.aku x ign rebah d tgh jalan..sbb itu adalah slh satu sbb tk dia gelakkan ats kelemahan aku..aku ingin dia thu wlpn tnpe drinye aku msih dpt berjaya.aku msih bleh berdikari...cptla mse berlalu agr aku tk perlu igt dn tgk pe yg pernh berlaku..kebenaran itu amat2 pedih tp aku harus trm..suka atau pun tdak..hnye mampu berserah,kejamkah aku?membuat smua itu ats dsar syg?mgkin sbb jarak bt kn kami bgni..klo da jauh nti mgkin smuanye akn menjdi senang..aku ingin ble kaki ku melangkah keluar dr sni..smuanye akn terhapus dr memori aku..knp smua nye jd terlalu complicated cmni?bodoh!!itu la aku rse diriku skrg..terlalu mengharap dan terus mengharap..smpai lpe org sekeliling..aku hrus berhnti berhrp..sbb smuanye xmgkin..amat2 mustahil..aku thu aku byk dosa,nmun aku lakukan hanya stu sbb..xsmua org bleh trm dn fhm..YA ALLAH,andai ini tkdr terbaik utk dri aku,redha kn la ati aku..kuat dan tabahkan lah ati aku utk trm smua ini..aku ykin de hkmah d sblik smua ni..

andai itu takdirnya

takdir menemukan aku dgn dia,tkdir jgk memisahkan aku dan dia...sguh ! aku xsgka ini lah pengakhirannya..ati ni ingn melupakan smua,ingin lenyapkn smua yg pernah berlaku..tp xkn semudah itu,berckp itu lbh senang tp utk melaksanakannya amt sukar...sguh kdg2 aku rsekn diri ini amat bodoh,terlalu...kebenaran itu pahit tp sape aku nk menidakkan smua ini..wlpn kdg2 aku ingin menafikan smua nye.dan menganggap smua ni hanye mimpi ngeri...sgt menakutkan..aku xkuat,tp aku cbe tk kuat,,aku ykin smua berlaku psti de hikmahnye,aku percya..pelangi akn kua stlah hujan membasahi bumi..tp adkah aku akn sbr dan setabah itu utk menunggu shgga pelangi itu kua?dan knp skrg kerap kali mimpi itu berulang..adakah bnde sma akn jd lg...aku sdah pnt ngn pe yg berlaku..aku ign sprti dlu..tersnyum tp hati ku menangis..sdih..xd org fhm,xd org mengerti btpe skitnye aku kne tgung,..skar kemaafan tu tk d bri..wlpn di beri tp aku ttap bkn tste dia.aku ttap org dia bnci,..klo aku thu dr awl psti xkn ku bt smua ini...akn aku jauhkn ati aku..ingin menangis tp x terdaya..lemah,longlai,.aku de sbb aku..wlpn sdah d xplain tp mata itu ttap memandang hina pd aku..ttap menganggap aku smpah d matanye.smpai bile?hakikatnye dia ttap dia..xkn pernah akn jd satu..krn perbezaan yg sgt jauh dn sgt jelas..

Wednesday, 30 November 2011

duhai hati

Duhai hati...
Mengapa perlu engkau bersedih?
Mengapa perlu engkau tangisi sesuatu yang sudah bukan lagi milikmu?
Mengapa engkau selalu memikirkan tentang sesuatu yang bukan merupakan hal ehwal urusanmu?
Mengapa engkau selalu mahu menyalahi takdir?
Mengapa engkau selalu sukar menerima hakikat realiti?
Mengapa engkau sukar mengerti dan memahami apa yang sedang berlaku?
Wahai sang hati...
Andai engkau mengetahui betapa hebat aturan-Nya,
Pasti engkau akan sabar pada pukulan pertama di atas badai yang melanda dirimu,
Pasti engkau akan redha di atas setiap percaturan-Nya,
Pasti engkau akan yakin dan percaya akan setiap tindakan-Nya ke atasmu hamba yang lemah lagi hina.
Kadangkala kita terlalu inginkan sesuatu,
Tetapi Dia lebih mengetahui,
Kerana barangkali apa yang engkau suka itu tidak baik bagimu,
Dan barangkali sesuatu yang engkau tidak suka itu baik bagimu,
Hebatnya perancangan Rabbul Izzati.
Aduhai kalbu...
Nalurimu meraung-raung sekuat hati demi menggapai secebis keinginanmu,
Dan apabila kau berjaya untuk mendapatkannya,
Kau jadi lupa kepada yang memberikanmu nikmat itu,
Maka kau layari bahtera yang terumbang-ambing itu demi kepuasan dirimu,
Malangnya tiba suatu masa,
Engkau tersungkur di persada jalanan dek kerana terlalu ghairah mengejar duniawi,
Tatkala itu barulah engkau mula mengenal sang Pencipta.
Jatuh tersungkur itu bukan buat selama-lamanya,
Namun itulah api yang menyemarakkan nyalaan obor hatimu,
Itulah perisai diri yang mula untuk memagari dirimu,
Tatkala itu pasti engkau terkedu seketika,
Betapa pintu pengampunan-Nya masih terbuka luas buatmu.
Wanita solehah idaman semua...
Untuk merealisasikannya bukan satu perkara yang mudah,
Tetapi ia sama sekali tidaklah mustahil,
Ayuh kita menjadi seindah mawar berduri.

LET IT GO


I was so upset that I didn't express to you how i felt..
I really had a sleepless night since then..
I had a difficult time dealing with loneliness..
I experienced the worst feeling..
Then I realized.. I have to move on..
Forgive and forget..
Unfortunately..I had no sense...
The memories was so awful..
The scars remained in my heart..
I have been unfair to my self in so many ways..
But now.....I have to let it go...
LET IT GO...

IKA said : sorry is just a word..when we keep saying it, it's mean nothing..what we have to do is..avoid things that can hurt u and others.

Sunday, 27 November 2011

DOA SEORANG KEKASIH

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

ALLAH sedang menguji aku..

xsmua kte impikan di dunia ni akn dpt..betapa peritnye kenyataan tu terpkse jgk d hdapi...sakit,perit dan pdih...i hve my own reason..tp khdpn hrus d truskn..skit cmne pn hakikat itu..bkn aku yg mnta.tp aku prcye stiap yg berlaku de hkmahnye..bersbr la.hnye utk bbrpa bulan je lg...smua akn amik mse,tp dlm mse itu la terlalu sukar dan ssh utk lalui,.apakah akn ku kuat??akan tabah sprti org len??4 hari seumpama mimpi bruk bg aku.kdg2 aku fkr ble aku bgn aku harap smua ni hnye mimpi ngeri tp ia ttap akn berlaku,ttap berjalan mcm biasa..Allah sdang menguji aku skrg,aku thu itu,.aku thu akn de hkmah slpas ni..org sllu ckp lps ujan akn keluar pelangi tp bile aku merenung langit slps ujan ia ttap mendung,sprti di ank tirikn sprti di pulaukn itulah yg berlaku dn terjdi skrg.teramat skit tp ape harus aku bt lg..tiada pe dpt aku lakukan..hnye mampu bersbr dan berdoa..

Saturday, 29 October 2011

perpisahan ini..

hanya tinggal dua minggu je lagi cuti kte smua akan berakhir..sguh kejap mse tu berlalu kn...hati ini bgtu rndu ps smua2 yg menuntut d unisza dip islamic admin..hmpir 3 thun kte knl kn..mse sguh cpt berlalu..dlm mghadapi saat2 akhir ini ati ini terkenang akn perpisahan yg akn kte lalui...kuatkah ati ni hdpi ssat2 sukar itu..d saat kemesraan kte smkin jitu..perpisahan bkal kite temui..tp sape kte nk nafikan tkdr yg dah d ttapkn..hanye ALLAH yg thu yg tersirat d sblik smua berlaku...kenangan demi kenangn antara aku dan mrka tercpta..sguh aku sygkn ikatan ini...wlau seribu batu aku prg mgkn xsme ngn kalian smua..kegilaan saat2 kte bersama terpahat dlm hati ni..smga sem last kte ni bt ikatan kte lbh kukuh...kenangn kte dinner,bbq,mjlis rye..saat2 kte menuntut ilmu  bersam2..xkn pernh d lpakn..ble igt smle bt ku tersnyum sndri...bia pn lps ni kte terpsahan beribu batu jauhnye ikatan ukhuwah yg terjalin antara kte smua xkn terputus...AKU SYGKAN SMUA BUDAK2 ISLAMIC ADMINISTRATION BACTH O9/10 UNISZA....:-))

Sunday, 23 October 2011

bilakah semuanya akan berakhir???

sudah seminggu cuti sem bermula.tp aku ttap xlpas dr persoalan itu.ape lg harus aku katakn?antara 'kami' hanya kawan,tdak lbh dr itu,dan dia pn sdah de yg pnye..ckopla memberi aku sejuta harapan yg pd akhirnye aku sndri akan kecewa..tdk perlu berharap pd 'nya' krn aku sndri sdah memberi pluang pada hati aku tk perlahan2 trm kenyataan 'ITU'..aku ingin fkiran aku bebas tntg drinye..bkn aku nk rahsia kan atau sorok apa2..tp itu lah kebenaran..ANTARA KAMI HANYA KAWAN,TAKKAN PERNAH LEBIH DARI ITU..cmne lagi hrus aku katakan..cre cmne lg hrus aku jelaskn...aku buntu.knp smua xmemahami aku..lbh mmlih org len utk memahami..aku dalam persimpangan di lemma..ckopla,aku xnak berhrp apa2 lagi..aku sdh serik.sdah pnt dlm mengejar sbb wlpn kami dkt hakikatnye terlalu jauh.skar dan susah tk d gapai..bia la smua nye berlalu pergi.aku pn hanya tgl mse beberapa bulan.tlg la mengerti,tlg la fhm ati ni..bkn ati ini yg xnk tp ble ati ni da mle memberi tp stu phak je xkn terjdi..sguh aku tertekan dlm situasi skrg..d hujani dgn pelbagai persoalan....BILAKAH SEMUA PERSOALAN YANG SUDAH PASTI AKN JAWAPANNYA AKAN BERAKHIR???

Monday, 17 October 2011

cuti sem sudah bermula..^^

alhamdulillah...stlh smgu bertarung ngn exam akhrnye hbs jua paper last smlm iaitu makroekonomi...sem ni mmg AKU Rse cpt gle..sdr2 je da nk msk sem6 kot..sem6 means sem akhr aku berada kt unisza tu pn klo xd pape aral melintang la..arp2 cmtu la..mmg pnt sgt2 ngn exam xd gaps smpai kn blog aku ni da bersawang gle2 x update..huhuhu..xsmpat...arini 17/10/11,umi aku dtg amik aku d asrama,.d sbbkn byk bj aku kne bwk blik so aku pn mmg mls nk nek bas...sguh dlm sem5 ni aku semakin terasa keakraban antara rakan2 sekelas..mgkin saat2 perpisahan tu da semakin terasa..dgn dorg la tmpt aku bljr sme2,menuntut ilmu,pelbagai suka duka kami harungi bersama2...sguh aku sygkn ikatan ukhuwah yg terjalin antara kami...selama sebulan aku akn bercuti sblom smbung smla d sem6...yg akn lbh mencabar lg...aku blik umh dpt froggy from my umi..tq to her cz treat me at piza...






Sunday, 18 September 2011

memori dan kenangan

setiap org dlm hdpnye psti akn de memori yg indah,de kenangan yg pahit tok di igt..stiap insan xkn terlepas dr smua tu kn..hmpir 3 thun aku mencipta kenangan di UniSZA..pelbagai kenangan indah dan pahit yg aku lalui sepnjg menuntut ilmu di sni..spe sgka dlm bebrpa bulan sje lagi aku bakal menghbiskn pengajian di sni..INSYALLLAH..terlalu skjap mse berlalu.tiada lagi grau senda,dr kwn2 sekelas,wlpn sllu x sefahaman,tp yg tu la akn bakal di kenang oleh aku..mengenali insan2 pti sem5 mengajar aku erti sebuah persahabatan..mengajr aku utk berdikari..nth ble akn berjmpe lg stlah berpisah..yg pastinye stiap pertemuan bakal di iringi dgn perpisahan..sma ada sementara atau utk selama2 nye...sesukar mne pun kenyataan itu kte terpkse menelannya..sedikit wktu dan detik yg bakal aku dan kwn2 aku lalui bt aku ingin hrgai stiap detik itu ngn saat yg pling indah..supaya x menyesal d kemudian hari..tp hakikatnye stiap mnusia bile ada d dpn mata xkn prnh nk hrgai bila da xd d dpn mata bru tercri2 dan rsa rndu...*_*

Thursday, 8 September 2011

selembar kenangan di aidilfitri



















































hari raya da semakin hmpir tok melabuhkan tirainya..mse berlalu ngn cpt dan tnpe kte sedari lbh smgu kte beraya...cpt sgt kn rse puasa kli ini kn...pape pom hdp msti d truskn..mgu dpn kuliah da bermula.tp aku stu pn xstdy lg..sdgkan two weeks aftr raya de 4 test kot..aduyaaaaiiii cmne la...mls gle kot..da la asgment pn nth ke mne...pe nk jd la ngn aku ni kn..huhuhuuh...mls tahap gaban kot...aku klo da cti mmg cti gle2...xpgg buku pom..huhuuhu...mmg bkk nti kne pulun tol2 ar...gle cmni..ngn sumbgan nth ke mne..tesis pe tah lg...sdgkn sem5 da mkin dkt penghjungnye...gle tol..slmbe je tesis nth ke mne..huhu..ni gmbr2 candid spnjg bulan raya ritu...smuanye ank sdre aku amik so gmbr aku krgla..huuhuh...