Blogger Backgrounds
style="background: url(http://thecutestblogontheblock.com/wp-content/uploads/2011/10/preciouspetalscopy.jpg) center top fixed no-repeat !important;">

slide

Wednesday, 26 February 2014

Sekadar satu persinggahan

Bila ku hanya sesaat bagimu,jangan biarkan ku terlanjur menyayangmu,
Aku tak sanggup jauh darimu kerana kau membuat aku menyayangmu..
Sakit kan bila orang kita sayang anggap kita satu persinggahan.bila ingat ambil tahu.bila senang atau gembira di lupakan.dalam hidup ini pelbagai karenah aku jumpa.ada yang menyakitkan.ada yang menyenangkan.setiap manusia perangai tak sama.kadang aku terfikir.betul ke apa aku buat sekarang.kawan sekelilingku seakan memarahi tindakan aku.salah ke kalau aku ikhlas.ye keikhlasan itu seumpama semut yang berjalan pada waktu malam.mungkin satu hari aku di lupakan.aku tak percaya janji manusia.sebab janji senang di ukir senang juga di mungkiri,apa yang aku berharap hati aku tabah dan tenang terima semua itu,mungkin aku tidak sedia lagi sekarang.sakit di lukai itu masih terasa sampai sekarang,bukan niat aku nak mencurigai.tapi aku belajar dari pengalaman.aku pernah jatuh tersungkur.untuk bangkit kembali seperti hari ini bukan lah sesuatu yang amat senang,sangat sukar.aku mencari orang yang ikhlas bersahabat denganku.always be with me in sorrow or happiness.itu je aku minta.mungkin kedengaran agak sukar.sukar dan sulit kerana niat nak berkenalan hanya untuk kepentingan tertentu.selagi aku mampu bersabar aku akan terus bersabar.sebab aku yakin.manusia tak selamanya hidup dia akan berada di atas,kadang2 dia perlu berada di bawah untuk menghargai orang yang ada di sisinya.bukan bila dah pergi baru tercari-cari.

Sunday, 23 February 2014

Di pintu syurga

"Segalanya kaku.hati terus menangis.kelak mengenangkan dirimu telah tiada.kau pergi tanpa pesan tinggalku sendiri.menghitung diri.tiada daya di mamah sepi.duhai kekasih hati.katakanlah padaku.bahawa semua ini hanya igaun mimpi.aku tak sanggup kasih kehilangan dirimu.walau sedetik rindu mencengkam terasa pedih...."
  Ini suara hatiku.ujian demi ujian.terasa sukar nak lalui.ya allah.kuatkan hatiku.redhakan hati aku untu terima semua ini.setiap orang buat silap.tiada manusia sempurna atas muka bumi ini.aku sendiri pun pernah buat salah..tapi betullah kan manusia tetap mencari yang sempurna untuk melengkapkan ketidaksempurnaan dalam diri sendiri.sukar menerima.sukar menelan apa yang berlaku.tapi aku yakin pasti ada hikmah di sebalik semua ini..kenyataan yang buat tidurku tidak lena.sentiasa terjaga-jaga.ujian untuk mematangkan seseorang itu.kuatkah aku.tidak tahu pada siapa lagi harus aku percaya.harus aku luahkan semua keresahan ini..aku yang tersilap langkah atau bagaimana..ikut kata hati pergi berlalu.lupakan semua.tinggalkan semua yang perit ini jauh ke belakang.move on.hidup bukan untuk mengenangkan apa yang dah terjadi.bukan untuk sesali apa yang berlaku.andai kita tidak belajar dari kesilapan itu bermakna kita tidak serik untuk melakukan kesilapan demi kesilapan..tabahlah wahai hati...
  Siapa aku untuk menghukum orang.sedangkan aku sendiri punya begitu banyak kesalahan dan kesilapan.cuba untuk redha.cuba untuk menerima semua dengan hati yang terbuka.betol kata orang sifat hati sukar dijangka.bila ingat semua tu hanya tuhan yang tahu sakit dan perit hati ini.terluka sehingga kan tidak mampu mengalirkan airmata..ya allah.i know everything happens for a good reason.cuma aku mohon padaMu YA ALLAH.berikan kekuatan kepada aku untuk terus tabah menghadapi dugaan ini..la tahzan ika...:")

Wednesday, 19 February 2014

Hidup adalah ujian

Ujian demi ujian.untuk mendewasakan kita.untuk mematangkan kita.aku menulis bukan untuk simpati.ini luahan rasa hati aku di kala orang-orang yang dulu nya selalu ada disisi ku kian menyepikan diri.cuba untuk berfikiran positif.sibuk mungkin.peritnya hidup ini bila di abaikan oleh orang kita sayang.sukar mungkin untuk memahami isi hati ku.kadang aku terfikir..mendiamkan diri.stop to be a friends atau macam mana.aku sendiri keliru.tapi hakikatnya amat sukar dan sakit untuk di terima.hari demi hari ku lalui dengan penuh dugaan.terlintas di fikiran ini tiba2.pernahkah dalam sehari awak fikirkan saya sepertimana saya selalu fikirkan keadaan awak.awak dah makan ke.sihat ke awak.awak di mana.buat apa.awak ok x.ada masalah tak.tapi ternyata hanya aku yang berfikiran begitu..di tanya khabar sewaktu sunyi.di call sewaktu inginkan seseorang untuk bercakap.tetapi bila sampai waktu aku.pada siapa patut aku luahkan.pada siapa patut aku call untuk share everything.saat paling terluka.mungkin lebih terhina bila orang kita anggap penting selalu salah anggap.salah tafsir akan perhatian kita.salahkah aku?dalam hidup ini apa yang aku tak pernah rasa.sewaktu sekolah rendah aku ada sahabat baik.kemana kami pergi berdua.sehingga orang sekeliling fikir kami kembar.sampai lah satu hari dia pindah sekolah.aku hilang sahabat baik.satu-satunya yang aku ada di sekolah rendah.kami terputus hubungan.
       Bila di sekolah menengah aku ramai kawan.dan aku dapat semula kawan baik aku.kami bersahabat 6 orang.makan.belajar sama-sama.plus keluarga kami saling mengenali.aku fikir saat itu hubungan antara kami utuh dan xkan goyah.tapi aku tersilap percaturan.sekali lagi aku di tikam belakang.sakit sangat rasanya.dalam meniti peperiksaan yang amat penting.aku hadapi seorang diri.mereka semua memulaukan aku..tak ada siapa sudi berkawan dengan aku.dua kali aku rasa kehilangan sahabat baik..walaupun sekarang dah ok tapi hubungan tetap tak sama macam dulu.
      Di zaman universiti.aku jatuh hati.3 tahun.seolah2 buang masa begitu.aku di permainkan.di perbodohkan depan2.dalam hidup aku sehingga sekarang apa yang tak pernah aku rasa.bila aku selesa berkawan dengan dia kenapa salah faham itu harus timbul..siapa rasa tak terhina bila kita di soal seolah2 kita terlalu desperate.betol soal hati x siapa yang tahu kecuali kita dengan allah.tapi kenapa sampai begitu sekali sangkaan dia.saya seorang wanita.hati wanita terlalu rapuh.ingin perhatian.ingin masa..saya anggap awak teman tapi mesra saya.kenapa?sebab saya selesa dengan awak..tapi awak makin hari makin jauh dengan saya.mungkin salah saya.saya tak jadi kawan yang baik pada awak.bagi saya hidup ni terlalu indah jika kita tahu nk hargai.just follow the flow.hati boleh berbolak balik.saya percaya pada qada dan qadar.andai awak tak boleh terima saya sebagai kawan beritahu saya.saya sendiri akan jauhkan diri saya..dari awak buat saya seperti permainan.bila nak main di ambil.bila tak nak buang.cukuplah satu persatu kawan baik saya jauh dan pergi dari hidup saya..
     Saya tak tahu sampai bila harus begini.saya tak perlu kata maaf sebab maaf tak boleh ubah apa2 andai diri sendiri tak berusaha...:'(