Blogger Backgrounds
style="background: url(http://thecutestblogontheblock.com/wp-content/uploads/2011/10/preciouspetalscopy.jpg) center top fixed no-repeat !important;">

ika yusoff

slide

Sunday 23 February 2014

Di pintu syurga

"Segalanya kaku.hati terus menangis.kelak mengenangkan dirimu telah tiada.kau pergi tanpa pesan tinggalku sendiri.menghitung diri.tiada daya di mamah sepi.duhai kekasih hati.katakanlah padaku.bahawa semua ini hanya igaun mimpi.aku tak sanggup kasih kehilangan dirimu.walau sedetik rindu mencengkam terasa pedih...."
  Ini suara hatiku.ujian demi ujian.terasa sukar nak lalui.ya allah.kuatkan hatiku.redhakan hati aku untu terima semua ini.setiap orang buat silap.tiada manusia sempurna atas muka bumi ini.aku sendiri pun pernah buat salah..tapi betullah kan manusia tetap mencari yang sempurna untuk melengkapkan ketidaksempurnaan dalam diri sendiri.sukar menerima.sukar menelan apa yang berlaku.tapi aku yakin pasti ada hikmah di sebalik semua ini..kenyataan yang buat tidurku tidak lena.sentiasa terjaga-jaga.ujian untuk mematangkan seseorang itu.kuatkah aku.tidak tahu pada siapa lagi harus aku percaya.harus aku luahkan semua keresahan ini..aku yang tersilap langkah atau bagaimana..ikut kata hati pergi berlalu.lupakan semua.tinggalkan semua yang perit ini jauh ke belakang.move on.hidup bukan untuk mengenangkan apa yang dah terjadi.bukan untuk sesali apa yang berlaku.andai kita tidak belajar dari kesilapan itu bermakna kita tidak serik untuk melakukan kesilapan demi kesilapan..tabahlah wahai hati...
  Siapa aku untuk menghukum orang.sedangkan aku sendiri punya begitu banyak kesalahan dan kesilapan.cuba untuk redha.cuba untuk menerima semua dengan hati yang terbuka.betol kata orang sifat hati sukar dijangka.bila ingat semua tu hanya tuhan yang tahu sakit dan perit hati ini.terluka sehingga kan tidak mampu mengalirkan airmata..ya allah.i know everything happens for a good reason.cuma aku mohon padaMu YA ALLAH.berikan kekuatan kepada aku untuk terus tabah menghadapi dugaan ini..la tahzan ika...:")

0 comments: