Blogger Backgrounds
style="background: url(http://thecutestblogontheblock.com/wp-content/uploads/2011/10/preciouspetalscopy.jpg) center top fixed no-repeat !important;">

ika yusoff

slide

Wednesday 19 February 2014

Hidup adalah ujian

Ujian demi ujian.untuk mendewasakan kita.untuk mematangkan kita.aku menulis bukan untuk simpati.ini luahan rasa hati aku di kala orang-orang yang dulu nya selalu ada disisi ku kian menyepikan diri.cuba untuk berfikiran positif.sibuk mungkin.peritnya hidup ini bila di abaikan oleh orang kita sayang.sukar mungkin untuk memahami isi hati ku.kadang aku terfikir..mendiamkan diri.stop to be a friends atau macam mana.aku sendiri keliru.tapi hakikatnya amat sukar dan sakit untuk di terima.hari demi hari ku lalui dengan penuh dugaan.terlintas di fikiran ini tiba2.pernahkah dalam sehari awak fikirkan saya sepertimana saya selalu fikirkan keadaan awak.awak dah makan ke.sihat ke awak.awak di mana.buat apa.awak ok x.ada masalah tak.tapi ternyata hanya aku yang berfikiran begitu..di tanya khabar sewaktu sunyi.di call sewaktu inginkan seseorang untuk bercakap.tetapi bila sampai waktu aku.pada siapa patut aku luahkan.pada siapa patut aku call untuk share everything.saat paling terluka.mungkin lebih terhina bila orang kita anggap penting selalu salah anggap.salah tafsir akan perhatian kita.salahkah aku?dalam hidup ini apa yang aku tak pernah rasa.sewaktu sekolah rendah aku ada sahabat baik.kemana kami pergi berdua.sehingga orang sekeliling fikir kami kembar.sampai lah satu hari dia pindah sekolah.aku hilang sahabat baik.satu-satunya yang aku ada di sekolah rendah.kami terputus hubungan.
       Bila di sekolah menengah aku ramai kawan.dan aku dapat semula kawan baik aku.kami bersahabat 6 orang.makan.belajar sama-sama.plus keluarga kami saling mengenali.aku fikir saat itu hubungan antara kami utuh dan xkan goyah.tapi aku tersilap percaturan.sekali lagi aku di tikam belakang.sakit sangat rasanya.dalam meniti peperiksaan yang amat penting.aku hadapi seorang diri.mereka semua memulaukan aku..tak ada siapa sudi berkawan dengan aku.dua kali aku rasa kehilangan sahabat baik..walaupun sekarang dah ok tapi hubungan tetap tak sama macam dulu.
      Di zaman universiti.aku jatuh hati.3 tahun.seolah2 buang masa begitu.aku di permainkan.di perbodohkan depan2.dalam hidup aku sehingga sekarang apa yang tak pernah aku rasa.bila aku selesa berkawan dengan dia kenapa salah faham itu harus timbul..siapa rasa tak terhina bila kita di soal seolah2 kita terlalu desperate.betol soal hati x siapa yang tahu kecuali kita dengan allah.tapi kenapa sampai begitu sekali sangkaan dia.saya seorang wanita.hati wanita terlalu rapuh.ingin perhatian.ingin masa..saya anggap awak teman tapi mesra saya.kenapa?sebab saya selesa dengan awak..tapi awak makin hari makin jauh dengan saya.mungkin salah saya.saya tak jadi kawan yang baik pada awak.bagi saya hidup ni terlalu indah jika kita tahu nk hargai.just follow the flow.hati boleh berbolak balik.saya percaya pada qada dan qadar.andai awak tak boleh terima saya sebagai kawan beritahu saya.saya sendiri akan jauhkan diri saya..dari awak buat saya seperti permainan.bila nak main di ambil.bila tak nak buang.cukuplah satu persatu kawan baik saya jauh dan pergi dari hidup saya..
     Saya tak tahu sampai bila harus begini.saya tak perlu kata maaf sebab maaf tak boleh ubah apa2 andai diri sendiri tak berusaha...:'(

0 comments: